Description

Mit einer Widmung “Meinem lb. Fritz Mosert zu seinem 50. Wiegenfeste!” Verso bezeichnet mit “Degeneriert 1923/24”. Ende der 20er Jahre zog Ehmsen nach Berlin und war konfrontiert mit den harten Realitäten und den gesellschaftlichen Brüchen, die in der Großstadt zu sehen waren. Die vorliegende Arbeit verdeutlicht, wie Ehmsen sich künstlerisch immer wieder mit den sozialen Ungerechtigkeiten seiner Zeit auseinandersetzte. – Handhabungsspur mit minimalem Farbverlust. Sonst farbfrisch und sehr gut erhalten.

Provenienz:
Fritz Mosert, Berlin.
Kunsthaus Lempertz, Köln.

Ausstellungen:
“From Expressionism to Resistance: Art in Germany 1909 – 1936. The Marvin and Janet Fishman Collection”, Milwaukee, Milwaukee Art Museum; Berlin, Berlinische Galerie; Frankfurt am Main, Schirn Kunsthalle; Emden, Kunsthalle; New York, The Jewish Museum; Omaha, Nebraska, Joslyn Art Museum; Atlanta, High Museum of Art, 1990-1992.
“The Janet and Marvin Fishman Collection: New Acquisitions, Recent Gifts and Old Friends”, The University of Wisconsin-Milwaukee, University Art Museum, 1994.
“Art as Resistance. The Marvin and Janet Fishman Collection”, Den Haag, Museum Escher in Het Paleis; Stockholm, Liljevalchs Konsthall; Helsinki, Helsingin Taidehalli; Brüssel, Palais des Beaux-Arts, 1995-1996.
“Hard Times: Germany 1920s – 1930s”, University of Wisconsin-Whitewater, Crossman Gallery; Milwaukee, Cardinal Stritch University, Northwestern Mutual Art Gallery, 2006.

* All results incl. buyer’s premium (27%) without VAT. No guarantee, subject to error.
** All post-auction prices excl. buyer's premium and VAT. No guarantee, subject to error.
*** Conditional Sale: The bid was accepted below the limit. Acquisition of the work may still be possible in our post-auction sale.
R = regular taxation
N = differential taxation on works of art which originate from a country outside of the EU
The private or commercial use of images shown on this Website, in particular through duplication or dissemination, is not permitted. All rights reserved.