Description

Mit dem Wandel der Gesellschaft Anfang des
20. Jahrhunderts wurden die Kaffeehäuser ein wichtiger Bereich der öffentlichen Sphäre, durch die sich eine bürgerliche Öffentlichkeit etablieren konnte. Braun zeigt hier treffend wie “besessen” die Leute waren, sich in den Kaffeehäusern aufzuhalten und sich gegenseitig zu beobachten, gleichzeitig ihren Beschäftigungen wie Schach spielen oder Zeitung lesen nachgehend. – Rechter und linker Rand leicht berieben, linke Blattkante mit kleinem Riss.

Provenienz:
Nachlass des Künstlers.
Galerie Nierendorf, Berlin.

Ausstellungen:
“From Expressionism to Resistance: Art in Germany 1909 – 1936. The Marvin and Janet Fishman Collection”, Milwaukee, Milwaukee Art Museum; Berlin, Berlinische Galerie; Frankfurt am Main, Schirn Kunsthalle; Emden, Kunsthalle; New York, The Jewish Museum; Omaha, Nebraska, Joslyn Art Museum; Atlanta, High Museum of Art, 1990-1992.
“Art as Resistance. The Marvin and Janet Fishman Collection”, Den Haag, Museum Escher in Het Paleis; Stockholm, Liljevalchs Konsthall; Helsinki, Helsingin Taidehalli; Brüssel, Palais des Beaux-Arts, 1995-1996.
“German and Austrian Art of the 1920s and 1930s: The Marvin and Janet Fishman Collection”, Milwaukee, Marquette University, Haggerty Museum of Art, 2002.

* All results incl. buyer’s premium (27%) without VAT. No guarantee, subject to error.
** All post-auction prices excl. buyer's premium and VAT. No guarantee, subject to error.
*** Conditional Sale: The bid was accepted below the limit. Acquisition of the work may still be possible in our post-auction sale.
R = regular taxation
N = differential taxation on works of art which originate from a country outside of the EU
The private or commercial use of images shown on this Website, in particular through duplication or dissemination, is not permitted. All rights reserved.