Chana Orloff

Der jüdische Maler.

Details

Marcilhac 38.

Ausstellungen:
“Salon des Indépendants”, Paris, 1920, Nr. 3371 (mit dem Titel ‘Portrait d’homme’);
Tel Aviv Museum; Jerusalem, Steimatsky Gallery, 1935, Nr. 17 (épreuve 1);
“Chana Orloff”, Tel Aviv Museum, 1969, Abb. Nr. 8;
“Chana Orloff”, Paris, Musée Rodin, 1971, Nr. 12;
“From Expressionism to Resistance: Art in Germany 1909 – 1936. The Marvin and Janet Fishman Collection”, Milwaukee, Milwaukee Art Museum; Berlin, Berlinische Galerie; Frankfurt am Main, Schirn Kunsthalle; Emden, Kunsthalle; New York, The Jewish Museum; Omaha, Nebraska, Joslyn Art Museum; Atlanta, High Museum of Art, 1990-1992;
“The Janet and Marvin Fishman Collection: New Acquisitions, Recent Gifts and Old Friends”, The University of Wisconsin-Milwaukee, University Art Museum, 1994.

Provenienz:
Sammlung Levine, Israel;
Sammlung Marvin und Janet Fishmann;
Karl & Faber, Auktion 233, 28.10.2010, Los 129; Europäische Privatsammlung.

Description

1965 wohl als einziger Guss von der Fonderie Susse gegossen (die sechs posthumen Güsse wurden von Landowski gegossen). Chana Orloff war zur Zeit der Entstehung dieser Skulptur eine gesuchte Porträtistin der kulturellen Elite Frankreichs. Bei dem Dargestellten könnte es sich um den dreißigjährigen Pinchus Kremegne handeln, der zu dieser Zeit ebenso wie Orloff in Paris lebte und wie sie mit Chaim Soutine befreundet war. – Mit vereinzelten kleinen Kratzern in der Patina, sonst schön.

* All results incl. buyer’s premium (27%) without VAT. No guarantee, subject to error.
** All post-auction prices excl. buyer's premium and VAT. No guarantee, subject to error.
*** Conditional Sale: The bid was accepted below the limit. Acquisition of the work may still be possible in our post-auction sale.
R = regular taxation
N = differential taxation on works of art which originate from a country outside of the EU
The private or commercial use of images shown on this Website, in particular through duplication or dissemination, is not permitted. All rights reserved.